Сексуалната фригидност е физическо проявление на емоционалната фригидност. Тя е резултат от самолично брониране на чувствителността с цел успех. С уточнението, че това е успех, който вярваш, че не заслужаваш. Затова измисляш монета, с която да го платиш.
Или пък бързаш да се изявиш и реализираш по-спешно. Затова пренасочваш към кариера и успех времето и енергията, които по правило се полагат за взаимоотношения, любов, общуване, секс – преуморяваш се и изсушаваш душата си.
Колко общо има тук Снежната кралица
Горното твърдение наподобява Кай от „Снежната Кралица“, който печели половината свят с ума си, но и съгрешава в студенина и подигравки. Казаното напомня и на нещастната и самотна Герда, която в това време чака Кай да се превърне пак в нейния доверен приятел и рицар. В двете деца виждаме отношенията между разума и чувствата при сериозния човек.
В действителността хората, които влизат в тази приказка живеят така: все повече пари, ползи, успехи, титли. И все по-малко радост, споделяне, приятели, семейство, секс. Живот за успеха, не за щастието. И начало на депресията.
Един ден парченце стъкло от огледало на дявола попаднало в окото на Каи и смразило сърцето му. Това все четял и вече не искал да разговаря в милата си Герда, нито да вдишва с нея уханията на розите. А един ветровит ден заминал за двореца на снажната кралица, която му обещала да му подари половината свят, щом нареди с ледени кристали думата „вечност“.
Оттук нататък цялото развитие в приказката се дължи само на Герда-желанието за взаимност.
успехите и голямото застудяване
На този етап от приказката Кай постига своето, но не връща отнетото от Герда. Например, той би могъл да помогна на измъчената самотна душа с общуване, музика, зимна почивка или еротично бельо.
Каи заживял в замъка на Снежната кралица. А Герда тъгувала за него.
На този етап при Кай: никаква почивка, никакви приятели и никакво еротично бельо. Личността навлиза в личностния шаблон на сериозния човек. Без свободно време и дантелки. И дори в съзнателна ледено-сива омраза към свободното време, розовото, оранжевото и дантелите.
фазата на удоволствията
Герда тръгнала да търси Каи. Вървейки по реката тя стигнала до цъфтящата градина на добрата магьосница, където живяла дълго, забравяйки Кай. Магьосницата нарочно махнала всички рози за да не си спомни Герда за своя Каи.
В същото време душата-Герда търси начин да общува и симулира общуване чрез удоволствия и стимуланти: алкохол, хазарт, кух секс, символизирани от реката, цветята и магьосницата. Но всъщност несподелеността и депресията продължават. Герда-чувството се опитва да се скрие от мъката си.
алкохолната фаза и фазата на изкуството
След като видяла единствената роза на шапката на Магьосницата, Герда си припомнила за нейния мил Кай и тръгнала отново на път. Попаднала при принца и принцесата, които са символ на любовта към изкуството и децата. Те й подарили кожухче, маншон и ботушки, които да я топлят.
В действителността на този етап хората усещат, че от години вече само наподобяват онези любов и обвързаност, на който са били способни в детството Овладяли са алкохола. Четат, гледат кино, сами пишат и пеят. Изкуството връща част от топлинката им, но още не води до желаната близост. След концерта фенове се прибират стоплени у дома с приятелките си. (Както и чрез играта с деца.) Но хората не ходят по концерти всяка вечер. Депресията владее в хладните делници и напредването на възрастта.
фазата на омразата и самоомразата
Никакъв Кай не се мяркал.
Герда попаднала при разбойничката, която се канела да я изяде за закуска на сутринта. Но благодарение на топлото приятелство с дъщеря й и подаряването на палтото, Герда избягала. Вече без топло палто, но със собствен елен напредвала бързо по пътя си.
На този етап успешния човек решава, че любовта е изчезнала завинаги от лицето на света. Поне за него. Навлиза във фазата на разбойническата жестокост. Би могъл за излапа на закуска всеки, който го доближи. Това е фазата на отчаянието и желанието за самоубийство, в безлюбовния свят, в който тъкмо откриваш, че само дадената любов ти помага да се доближаваш постепенно до собствената си душа.
Собствения елен е знак за откриване на силите на природата и тялото подкрепящи по пътя любовта.
фазата на психотерапията
Герда посетила за кратко финландката, от която научила, че Кай не е пленник на Снежната Кралица и живее в двореца й по собствен избор. Но тя пък пожелала в замяна ботушките й.
Само Каи можел да реши дали да бъде „освободен”. На този етап успешния човек открива познания за силата на егото. И осъзнава, че не житейските трудности са причина за емоционалния му колапс, а изборът му, ламтежът и бързането.
фазата на религията и прошката
Лапландката й дала карта на пътя до двореца, нарисувана върху рибя кожа. А и еленът не можел да продължи по нататък, и Герда продължила пътя си сама.
В действителността успешния човек опитва да преодолее депресията с психологическа или мистична помощ на рибното, водното и студа. Развива дълбока връзка с някоя религия. И осъзнава, че няма друг път освен да изживее още веднъж за последно самотната болка и да прости на другите и на себе си.
стопяването на двореца и ледения кристал в окото на Кай
Герда влязла боса в двореца на Снежната кралица и намерил Кай, който не я познал. Тя заплакала, нейната сълза стопила кристала в очите му и той отново започнал да вижда както преди. Двете деца се прегърнали щастливо и вече пораснали се завърнали у дома.
Съзнанието на успешния човек забелязало самотата и болката на собствената си душа и решило да я подкрепи и да заживее с нея.
Доскорошната Снежна кралица планира излет. Успешния човек отделя много време и средства за ваканции, флиртове, лукс и всякакви глезотии. Приятелството и близостта стават част от амбициите. Любовта е много повече, щом знае кого и какво харесва и най-вече, защото харесва себе си. Успешния човек вече е и щастлив.